Dziennikarze "Faktów" w reklamie  |  Kampania wyborcza w social mediach  |  Udział streamingu w oglądalności na telewizorach  |  Digital Network prognozuje jeszcze lepsze wyniki  |  TVP Sport z prawami  |  Program Doroty Szelągowskiej w TVN  |  Widownia "Dobry wieczór Polsko" w Polsat News  |  Serwis Sweet.tv poszerzył ofertę  |  TVP 2 pokaże program o kuchni polskiej  |  Radio Yanosik  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem będzie trwać dłużej  |  "Wieści Rolnicze"  |  Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarek i dziennikarzy  |  Zanim użytkownik zostanie subskrybentem, trzeba go dobrze poznać  |  Aldi przedłuża współpracę  |  Client digital lead w Mediahub  |  Unilever  |  Platforma X podnosi cenę Premium+ do 50 dol.  |  Meta położy najdłuższy na świecie kabel podmorski  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze "Faktów" w reklamie  |  Kampania wyborcza w social mediach  |  Udział streamingu w oglądalności na telewizorach  |  Digital Network prognozuje jeszcze lepsze wyniki  |  TVP Sport z prawami  |  Program Doroty Szelągowskiej w TVN  |  Widownia "Dobry wieczór Polsko" w Polsat News  |  Serwis Sweet.tv poszerzył ofertę  |  TVP 2 pokaże program o kuchni polskiej  |  Radio Yanosik  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem będzie trwać dłużej  |  "Wieści Rolnicze"  |  Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarek i dziennikarzy  |  Zanim użytkownik zostanie subskrybentem, trzeba go dobrze poznać  |  Aldi przedłuża współpracę  |  Client digital lead w Mediahub  |  Unilever  |  Platforma X podnosi cenę Premium+ do 50 dol.  |  Meta położy najdłuższy na świecie kabel podmorski  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze "Faktów" w reklamie  |  Kampania wyborcza w social mediach  |  Udział streamingu w oglądalności na telewizorach  |  Digital Network prognozuje jeszcze lepsze wyniki  |  TVP Sport z prawami  |  Program Doroty Szelągowskiej w TVN  |  Widownia "Dobry wieczór Polsko" w Polsat News  |  Serwis Sweet.tv poszerzył ofertę  |  TVP 2 pokaże program o kuchni polskiej  |  Radio Yanosik  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem będzie trwać dłużej  |  "Wieści Rolnicze"  |  Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarek i dziennikarzy  |  Zanim użytkownik zostanie subskrybentem, trzeba go dobrze poznać  |  Aldi przedłuża współpracę  |  Client digital lead w Mediahub  |  Unilever  |  Platforma X podnosi cenę Premium+ do 50 dol.  |  Meta położy najdłuższy na świecie kabel podmorski  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 14, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprzedaż "Gazety Pomorskiej" utrzymuje się wciąż powyżej 10 tys. egz.

Średni spadek sprzedaży dzienników regionalnych w Polsce wyniósł w 2024 roku 17,1 proc. (screen: PAR)

Niemal wszystkie ukazujące się w Polsce dzienniki regionalne odnotowały w 2024 roku spadki sprzedaży, co wynika z zestawienia przygotowanego przez PBC. Wyłamują się dwie gazety wydawane w Rzeszowie - "Super Nowości" i "Nowiny". Liderem sprzedaży jest nadal "Gazeta Pomorska", która utrzymuje wynik powyżej 10 tys. egzemplarzy na wydanie.

"Super Nowości" były wydawane drukiem jedynie przez pół roku, potem właściciel zrezygnował z printu. Efekt - średnia sprzedaż w 2023 roku, wynosząca 3180 egzemplarzy podskoczyła do 3765 egz. Wydawca nie tylko uniknął wakacyjnych spadków, ale też odnotował 18,4 proc. wzrostu sprzedaży. Nie uchroniło to jednak "Super Nowości" od przeniesienia się całkowicie do internetu.

Lukę po niezależnym dzienniku wykorzystały rzeszowskie "Nowiny", należące do Polska Press. Jako jedyny tytuł w grupie odnotowały niewielki (1,2 proc.) wzrost sprzedaży wydania drukowanego (4340 egz./wyd. w 2023 roku i 4394 egz./wyd. w roku 2024). Straciły jednak prenumeratorów wydania cyfrowego - z 1303 e-gazet sprzedawanych średnio w 2023 roku pozostało 1160 w 2024 roku, co daje spadek o 11 proc. Całkowity wynik to 5555 egz./wyd. (5643 egz./wyd. w 2023 roku), co oznacza spadek na poziomie 1,6 proc. Najmniej wśród dzienników regionalnych.

Spadek sprzedaży e-wydań (od 8,4 proc. - "Gazeta Krakowska" do 70,5 proc. - białostocka "Gazeta Współczesna") odnotowały wszystkie tytuły Polska Press. Według nieoficjalnych informacji mógł on wynikać z wycofania się Orlenu z części prenumerat cyfrowych. Koncern wykupił ich po kilkaset dla swoich tytułów jeszcze w 2022 roku.

Największym dziennikiem regionalnym w Polsce pozostaje należąca do PP "Gazeta Pomorska" (10 341 egz./wyd. w 2024 roku, 11 746 egz./wyd. w 2023 roku, spadek o 16,3 proc.). Za nią są "Dziennik Zachodni" (7114 egz./wyd. w 2023 roku, 6574 egz./wyd. w 2024 roku, spadek o 15,6 proc.) i "Głos Wielkopolski" (6852 egz./wyd. w 2023 roku, 6275 egz./wyd. w 2024 roku, spadek o 18,6 proc.). Na czwartym miejscu znalazły się wspomniane wcześniej "Nowiny" (5643 egz./wyd. w 2023 roku, 5555 egz./wyd. w 2024 roku, spadek o 1,6 proc.).

Czterotysięczny próg sprzedaży, mimo spadków, przekroczyły w 2024 roku kieleckie "Echo dnia" (spadek o 19 proc.), "Gazeta Krakowska" (spadek o 13,8 proc.), "Głos - Dziennik Pomorza" (spadek o 25,2 proc.) oraz "Polska Metropolia Warszawska" (spadek o 24 proc.).

Ponad 3,8 tys. egzemplarzy sprzedawały w 2024 roku "Dziennik Bałtycki" (-22 proc.), "Dziennik Łódzki" (-22,3 proc.), "Dziennik Polski" (-17,3 proc.) i łódzki "Express Ilustrowany" (-28,3 proc.). Poniżej tego progu znalazła się "Gazeta Lubuska" ze sprzedażą 3398 egz./wyd. w 2024 roku (spadek o 20,6 proc.).

Poniżej 3 tys. egzemplarzy sprzedawały w 2024 roku "Express Bydgoski" (-14,2 proc.), "Gazeta Wrocławska" (-18,6 proc.), niezależny "Kurier Szczeciński" (-14,7 proc.), "Nowa Trybuna Opolska" (-19,6 proc.) i "Nowości - Dziennik Toruński" (-14,2 proc.).

Poniżej 2 tys. egzemplarzy: "Gazeta Współczesna" (-25,8 proc.), "Kurier Lubelski", który w połowie roku przeszedł na dwa wydania w tygodniu, wyhamowując spadek do 7,7 proc. na sprzedaży wydania drukowanego, ale i tak zakończył rok z ogólnym spadkiem o 13,2 proc., białostocki "Kurier Poranny" (-19,1 proc.) oraz niezależna "Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski", która odnotowała największy spadek sprzedaży wśród dzienników regionalnych. Wyniósł on 51,8 proc.

Średni spadek wydań drukowanych dzienników regionalnych wyniósł w 2024 roku 16,2 proc, spadek sprzedaży e-wydań - 25,2 proc., a średni spadek sprzedaży ogółem - 17,1 proc.

(PAR, 14.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.